Τάσος Πέτσας – Μάνια Βλαχογιάννη: «Το “Memories” είναι το ιδανικό κομμάτι για μια επιτυχημένη συνέχεια της συνεργασίας μας»

Δύο πολυπράγμονες και πολυτάλαντοι άνθρωποι συναντιούνται ξανά, για να επαναλάβουν την επιτυχία της πρώτης συνεργασίας τους. Ο δημιουργός instrumental επιτυχιών στα Ελληνικά, Ευρωπαϊκά και διεθνή charts, με καταγωγή από την Ηλεία, Τάσος Πέτσας συναντά για μια ακόμη φορά τη «φωνή» της crossover τραγουδίστριας Μάνιας Βλαχογιάννη, προκειμένου να απογειώσει την ονειρική του σύνθεση με τίτλο «Memories». Με αφορμή την κυκλοφορία του τραγουδιού τους και την έναρξη της συνεργασίας τους με γνωστή δισκογραφική εταιρεία, οι δυο τους μάς επανασυστήνονται και μάς μιλούν τόσο για το τραγούδι και τη συνεργασία τους, αλλά και για την ήδη επιτυχημένη πορεία τους και τα άμεσα σχέδιά τους.

Πείτε μας, πως αποφασίσατε να επαναλάβετε τη συνεργασία σας και για ποιους λόγους το κοινό πρέπει να ακούσει το τραγούδι σας;

Μ.Β.: Μετά την εξαιρετική πορεία που είχε στα ελληνικά και διεθνή Charts η πρώτη δισκογραφική συνεργασία μου με τον Τάσο Πέτσα και την απήχηση που βρήκε η δουλειά μας στις καρδιές του κοινού, υπήρχε συχνά η σκέψη και η συζήτηση για κάτι νέο, ένα τραγούδι που θα εδραίωνε τη συνεργασία μας. Σε αυτό συνέβαλαν τα ιδιαίτερα θετικά σχόλια από τον καλλιτεχνικό κόσμο για το ντουέτο μας «Angel of Mine« καθώς και η επιθυμία πολλών ακροατών να υπάρξει συνέχεια. Όταν ο Τάσος μου έστειλε να ακούσω το “Memories” σε ορχηστρική μορφή κατάλαβα πως αυτό θα ήταν το ιδανικό κομμάτι για μια επιτυχημένη συνέχεια της δισκογραφική συνεργασίας μας. Πρόκειται για μια τρυφερή, ατμοσφαιρική μπαλάντα γεμάτη νοσταλγία, για εκείνους που ξέρουν να αγαπούν πραγματικά. Ένα ποιοτικό τραγούδι με Jazz Crossover χαρακτήρα και στοιχεία μιούζικαλ στην ερμηνεία, τον εξαιρετικό στίχο της Πάρις Καρβούνη και την υπέροχη μελωδία του Τάσου Πέτσα, που αξίζει να ακούσει το κοινό κάθε ηλικίας.

Τ.Π.: Στα 2,5 χρόνια που γνωριζόμαστε με τη Μάνια εκτός από συνεργάτες υπήρξαμε και φίλοι. Με στήριξε πρώτα ανθρώπινα και μετά καλλιτεχνικά. Το είχε αναγνωρίσει αυτό ο πατέρας μου και την θαύμαζε όχι μόνον για το ταλέντο της αλλά και για τη γενναιοδωρία της να με στηρίζει. Όσο για το «Memories» είναι ένα «ιδιαίτερο» τραγούδι γιατί θυμίζει μια διαφορετική εποχή, αθώα και ρομαντική, κάτι που όλοι το έχουμε ανάγκη για να μπορούμε να ξεφεύγουμε από την καθημερινότητά μας.

Γνωρίζοντας πολύ καλά τους κόπους που έχετε κάνει, διαγράφοντας ο καθένας χωριστά μια αρκετά μοναχική πορεία προς την επιτυχία, πως αισθάνεστε που πλέον ανήκετε στο δυναμικό μιας γνωστής δισκογραφικής εταιρείας ;

Μ.Β.: Θα πρέπει να ομολογήσω πως δεν έχω προλάβει ακόμη να συνειδητοποιήσω το γεγονός και τις προεκτάσεις του στην καλλιτεχνική μου διαδρομή. Εκείνο που αυτή τη στιγμή με συγκινεί και μου δίνει μεγάλη χαρά είναι η δυνατότητα που μου δίνετε πλέον να παρουσιάσω τη δουλειά μου σε πολύ ευρύτερο κοινό και να την προωθήσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Τ.Π.: Η προσπάθεια που κάνει ο κάθε καλλιτέχνης είναι η ίδια, είτε ανήκει σε μια γνωστή εταιρεία είτε ανήκει σε μια λιγότερο γνωστή. Σίγουρα σε μια μεγαλύτερη εταιρεία έχεις περισσότερες πιθανότητες να σου ανοιχτούν περισσότερες πόρτες, το σημαντικό ωστόσο είναι να παραμείνεις ο ίδιος άνθρωπος και να μην αλλάξεις τα πιστεύω σου. Πριν 2,5 χρόνια η FM Records με βοήθησε σημαντικά στα πρώτα μου βήματα και πίστεψε σε μένα, εύχομαι να γίνει κάτι ανάλογο και με την Heaven 14 Music.

Πως εμπνεύστηκες, Τάσο, το τραγούδι memories; Σημαίνει κάτι για σένα; Ποια θεωρείς ότι είναι η διαφορά του από τις άλλες συνθέσεις σου και από την πρώτη  επιτυχία σου με τη Μάνια, το ANGEL OF MINE;

Ίσως φανεί γραφικό, αλλά η αλήθεια είναι πως ήθελα να φτιάξω μια σύνθεση που αυτή τη φορά θα μού θύμιζε τον πατέρα μου ο οποίος έφυγε ξαφνικά φέτος από τη ζωή. Και συγκεκριμένα τις «αναμνήσεις» που ο ίδιος σκεφτόταν τα τέσσερα χρόνια που ζούσε χωρίς τη μητέρα μου. Σαν έμπνευση υπήρξε η ταινία της δεκαετίας του 70, «Love Story» με τους Ali MacGraw και Ryan O’Neal, που ήταν και από τις αγαπημένες ταινίες των γονιών μου. Δεν θεωρώ πως υπάρχει κάποια σημαντική διαφορά με τις άλλες μου συνθέσεις γιατί η καθεμιά «εκφράζει» και ένα «ξεχωριστό» προσωπικό μου βίωμα. Απλά αυτή τη φορά ερμηνεύτρια είναι μόνον η Μάνια η οποία και «δίνει» μία ιδιαίτερη κινηματογραφική ερμηνεία στο τραγούδι.

Ήδη το τραγούδι πάει πολύ καλά, αλλά νομίζω πως ήρθε η ώρα εσύ ο ίδιος, Τάσο, να μας πεις, πότε κυκλοφόρησε και ποια πορεία έχει ήδη διαγράψει.

Το τραγούδι έχει ήδη κυκλοφορήσει σε όλα τα ψηφιακά καταστήματα από τη Heaven 14 Music και αμέσως ανέβηκε στο #1 των digital singles της Ελλάδας. Μακάρι να πάνε όλα καλά και να το αγαπήσει και ο κόσμος στην Ευρώπη, όπως έγινε και με το «Angel Of Mine» που είχε μπει στα 200 πρώτα τραγούδια. Τα σχόλια πάντως που ακούω είναι μόνο θετικά.

Η πρώτη σου σύνθεση ANNA, MOTHER OF MINE, βασισμένη σε ένα δυσάρεστο προσωπικό σου βίωμα, «κατέκτησε» τα charts σε Ελλάδα, Ευρώπη και όχι μόνο. Ακολούθησαν κι άλλες συνθέσεις σου που ταξίδεψαν εκτός Ελλάδας. Ταυτόχρονα ακολουθείς ένα άλλο επάγγελμα, με βάση άλλωστε και τις σπουδές σου, αυτό του δικηγόρου. Πώς κατορθώνεις και τα συνδυάζεις όλα αυτά;

Σκέφτομαι πάντα νέες μελωδίες και προσπαθώ τα Σαββατοκύριακα που δεν εργάζομαι ως δικηγόρος να τις «δουλεύω» στο στούντιο μου. Οι ρυθμοί μου πλέον είναι πιο αργοί γιατί είμαι στη μαχόμενη δικηγορία όπου ασχολούμαι εντατικά με το Νόμο Κατσέλη προσπαθώντας να βοηθήσω τους ανθρώπους να ρυθμίσουν δικαστικά τα χρέη τους, παρόλα αυτά έχω ήδη ηχογραφήσει κάποια νέα τραγούδια για το επόμενο άλμπουμ μου που θα λέγεται «Libra 1975».

Επιστρέφοντας σε σένα Μάνια, θα ήθελα να εξηγήσεις στους αναγνώστες μας, τι σημαίνει ο χαρακτηρισμός που σου αποδίδεται, δηλαδή ότι είσαι μια crossover τραγουδίστρια;

Ένας crossover ερμηνευτής συνδυάζει, μεταφέρει την κλασσική μουσική παιδεία σε άλλα είδη και στυλ μουσικής. Είμαι δραματική σοπράνο και έχω κάνει σπουδές στο κλασσικό τραγούδι στη Γερμανία, όπου έζησα από την εφηβική μου ηλικία για αρκετά χρόνια. Σύντομα όμως με κέρδισε ολοκληρωτικά το μιούζικαλ και οι συναρπαστικές δυνατότητες που προσφέρει η crossover ερμηνεία, δηλαδή, το «πάντρεμα» του κλασσικού στοιχείου με άλλες μουσικές κατευθύνσεις. Κάθε μια από τις 13 δισκογραφικές κυκλοφορίες μου ανήκει σε διαφορετικό είδος μουσικής και ταυτόχρονα έχει ένα ιδιαίτερο, προσωπικό στυλ: pop, έντεχνο, μιούζικαλ electro όπερα, modern classic, trip hop όπερα, crossover jazz, ηλεκτρονική μουσική με κλασσικά φωνητικά κλπ.

Πέρα από το τραγούδι αυτό, Μάνια, έχεις ήδη στη φαρέτρα σου, όχι μόνο ένα επιτυχημένο βιβλίο, ως συγγραφέας του, για το οποίο ήδη έχουμε μιλήσει, σε προηγούμενη συνέντευξη και τιτλοφορείται «Αστέρι της Ερήμου, Ναλιμάρ» αλλά και επιτυχημένες παραστάσεις στις οποίες το έχεις διασκευάσει. Πες μας λίγα λόγια λοιπόν για τη δική σου πορεία ως συγγραφέας και δημιουργός της παράστασης.

Τον Μάιο 2015 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΝΟΗΣΗ (βιβλίο – Cd) το Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ, μια εξωτική ιστορία αγάπης και τιμής με τα αρώματα της Ανατολής, η οποία ενέπνευσε ως λιμπρέτο τον Έλληνα συνθέτη Balsam7teen ώστε να συνθέσει μουσική για ολόκληρο το βιβλίο, δίνοντας του τη μορφή ενός νέου μιούζικαλ.

Το μιούζικαλ Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ  φιλοξένησαν το 2016 – 2017 η μουσική σκηνή του ΙΑΝΟΥ, η Galerie Δημιουργών, το Θέατρο Pierce – Aμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος, το Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας, ο Πολυχώρος Δημαρχείου Παλαιού Φαλήρου και πρόσφατα το Βεάκειο Θέατρο Πειραιά με τη σύμπραξη της Λυρικής Σκηνής Κύπρου.

Στην παράσταση συμμετέχουν μαζί μου 22 σημαντικοί καλλιτέχνες του μουσικού θεάτρου (λυρικοί τραγουδιστές, χορευτές και ηθοποιοί) ενώ όλες οι παραστάσεις τελούν  υπό την αιγίδα του Ομίλου για την Unesco Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος.

Παράλληλα έγραψα και σκηνοθέτησα μια διαφορετική εκδοχή του αρχικού μιούζικαλ, μια συνέχεια της ιστορίας, η οποία εκτυλίσσεται ταυτόχρονα σε δύο πραγματικότητες, γεφυρώνοντας τον σύγχρονο με τον μυθικό κόσμο στα βάθη της Ανατολής. Σε αυτήν έδωσα στοιχεία χοροδράματος, έτσι ώστε να μπορεί να παρουσιαστεί και σε μικρότερες θεατρικές σκηνές.

Η εκδοχή αυτή, με τίτλο «Αστέρι της Ερήμου – Νεφέλη και Ναλιμάρ». έκανε την πρεμιέρα της στο Αμφιθέατρο της Ογκολογικής Μονάδας Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – Ελπίδα» τον Δεκέμβριο 2016.

Το έργο φιλοξένησαν επίσης το θέατρο Ελεύθερη Έκφραση, η Galerie Δημιουργών και το θέατρο Έαρ Βικτώρια στα πλαίσια του Φεστιβάλ «Το μικρό Παρίσι των Αθηνών 2017».

Τι μας ετοιμάζεται και οι δύο στο άμεσο μέλλον;

Μ.Β.: Στο τέλος του χρόνου ολοκληρώνεται ένας μεγάλος και επιτυχημένος κύκλος παραστάσεων για τις «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, στις οποίες συμμετέχω. Με επιτυχία και εξαιρετικές κριτικές συνεχίζονται οι παραστάσεις του έργου για μικρούς και μεγάλους «Δόνα Γη και Δον Αστέρης» του βραβευμένου συγγραφέα Θανάση Σάλτα, στο οποίο έχω τη χαρά επίσης να συμμετέχω. Παράλληλα το μιούζικαλ «Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ» θα συνεχίσει την θεατρική του πορεία τη νέα χρονιά με νέες προοπτικές. Όσον αφορά τη δισκογραφική μου συνεργασία με τον Τάσο Πέτσα είμαι σίγουρη πως θα συνεχιστεί με επιτυχία και στο μέλλον.

Τ.Π.: Ήδη έχω ανεβάσει στο κανάλι μου στο YouTube το νέο μου τραγούδι με τίτλο «Michael» σε δυο εκτελέσεις, η πρώτη σαν «Breath Again» με τα φωνητικά μιας Αμερικανίδας τραγουδίστριας που το καλοκαίρι πήγε καλά στην Αμερική και η δεύτερη πρόσφατα τον Οκτώβριο σαν instrumental που θυμίζει 80’ς. Όσο για το τραγούδι το έχω αφιερώσει όχι μόνον στον πατέρα μου αλλά και στον ανιψιό μου που πρόκειται να γεννηθεί σύντομα και θα πάρει το όνομά του!

Βρισκόμενοι όμως στην Ηλεία, δε μπορώ να μη ρωτήσω, ποιος είναι ο ρόλος που μπορεί να παίξει ο τόπος της Ηλείας στη ζωή, τα σχέδια ή τα όνειρά σας;

Μ.Β.: Η Ηλεία είναι ένας πανέμορφος, ευλογημένος τόπος με μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον και τεράστια φυσική ομορφιά. Έχω βρεθεί αρκετές φορές στα πανέμορφα μέρη της και έχω αγαπημένους φίλους που κατάγονται από την περιοχή. Θα είναι μεγάλη η χαρά μου εάν η επόμενη επίσκεψη μου στην Ηλεία έχει παράλληλα και καλλιτεχνικό χαρακτήρα.

Τ.Π.: Από την Ηλεία καταγόταν ο πατέρας μου και έχω και συγγενείς εκεί. Μακάρι να μπορέσω να επισκεφτώ το μέρος ξανά όχι μόνο για τις φυσικές του ομορφιές αλλά και γιατί πάντα θα μου θυμίζει τον πατέρα μου.