Υγεία

Εμβόλιο Pfizer: Σε ποιες περιπτώσεις εκδηλώθηκε μυοκαρδίτιδα

ΕΜΒΟΛΙΟ PFIZER

Στην Ελλάδα έχει καταγραφεί ένα μόνο περιστατικό περικαρδίτιδας μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου των Pfizer/BioNTech σε γυναίκα με σπάνιο νόσημα

Το συσχετισμό του εμβολίου των Pfizer/BioNtech με περιστατικά μυοκαρδίτιδας ή περικαρδίτιδας εξετάζει μελέτη που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα στο επιστημονικό περιοδικό Pediatrics.

Συγκεκριμένα, η Δρ Μέιμι Μάρσαλ και οι συνεργάτες της στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Υγείας και Επιστήμης του Όρεγκον, περιγράφουν τις περιπτώσεις υγιών νεαρών ανδρών που εκδήλωσαν οξεία μυοκαρδίτιδα ή περικαρδίτιδα εντός τεσσάρων ημερών από τη λήψη της δεύτερης δόσης του εμβολίου των Pfizer-BioNTech για την πρόληψη της COVID-19.

Τα επτά περιστατικά αφορούσαν αγόρια εφηβικής ηλικίας χωρίς προϋπάρχοντα προβλήματα υγείας που είχαν εκδηλώσει πόνο στο στήθος (στηθάγχη) εντός τεσσάρων ημερών από τη δεύτερη δόση του συγκεκριμένου εμβολίου.

Σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα, κατά την περίοδο που αναζήτησαν ιατρική βοήθεια οι ασθενείς, πέντε εξ αυτών είχαν πυρετό.

Και στις επτά περιπτώσεις, η οξεία λοίμωξη COVID-19 αποκλείστηκε μετά από λήψη δείγματος από τη ρινοφαρυγγική οδό και τη σχετική ανάλυσή του.

Επίσης κανένας εκ των νεαρών ανδρών δεν πληρούσε τα κριτήρια του πολυσυστημικού φλεγμονώδους συνδρόμου που έχει καταγραφεί σε παιδιά με λοίμωξη από τον νέο κορωνοϊό.

Η τυχόν προϋπάρχουσα λοίμωξη αποκλείστηκε και δια εργαστηριακών εξετάσεων. Ωστόσο, παρατηρήθηκε αυξημένη τροπονίνη σε όλους τους ασθενείς και στη μαγνητική τομογραφία διαπιστώθηκε αύξηση του γαδολινίου, χαρακτηριστικό της μυοκαρδίτιδας .

Η συμπτωματολογία αντιμετωπίστηκε γρήγορα και στους επτά ασθενείς. Οι τρεις έλαβαν αγωγή μόνο με μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα και τέσσερις έλαβαν ενδοφλέβια ανοσοσφαιρίνη και κορτικοστεροειδή.

«Ενώ περιμένουμε καταληκτικά δεδομένα σχετικά με τη φύση του συσχετισμού μεταξύ του εμβολίου των Pfizer/BioNTech και της μυοκαρδίτιδας, υπάρχουν κάποιες ανησυχίες σχετικά με αυτή την ομάδων περιστατικών που μπορεί να υποδηλώνουν αιτιώδη σχέση και επομένως απαιτούν περαιτέρω ανάλυση», αναφέρουν σε συνοδευτικό άρθρο τους οι ερευνητές.

Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα έχει καταγραφεί ένα περιστατικό περικαρδίτιδας μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου των Pfizer/BioNTech σε γυναίκα με σπάνιο νόσημα, ενώ στο Ισραήλ το υπουργείο Υγείας εξετάζει 275 περιπτώσεις νεαρών ανδρών που εκδήλωσαν μυοκαρδίτιδα μετά τον εμβολιασμό.

Πηγή: protothema.gr

Όλη η επικαιρότητα